آخرین اخبار

آرا در انتخابات مخدوش بود/ رادیکال ها وارد مجلس شدند و پاسخگوی مطالبه مردم نخواهند بود

یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان و سلسله می‌گوید: دولت سیزدهم باید پاسخگوی عدم‌مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد. در برخی حوزه‌های انتخابیه به مردم خیانت کردند و رای مخدوش شد.

اشتراک گذاری
24 اسفند 1402
کد مطلب : 12274

یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ :

یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان و سلسله می‌گوید: دولت سیزدهم باید پاسخگوی عدم‌مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد. در برخی حوزه‌های انتخابیه به مردم خیانت کردند و رای مخدوش شد.

یحیی ابراهیمی

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ محمد آیتی: مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم، پایین‌ترین نرخ مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی بود. در حوزه انتخابیه شهرستان‌های دلفان و سلسله در استان لرستان، یحیی ابراهیمی، نماینده کنونی این مناطق در مجلس یازدهم در رقابت با محمدحسین محمدی با اختلاف کمتر از ۸ هزار رای، موفق به ورود به مجلس دوازدهم نشد. او با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ درباره دلایل مشارکت پایین مردم در انتخابات و نگرانی‌های ناشی از این کاهش مشارکت گفت‌وگو کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را می‌خوانید:

* از عمده دلایل پایین بودن مشارکت در انتخابات اخیر، مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری است، که در خیلی از خانواده‌ها به چشم می‌آید و افرادی که در انتخابات شرکت نکردند، معتقدند تغییر نمایندگان در مجلس، تحول خاصی در روند اقتصادی کشور ایجاد نخواهد کرد.

انتخابات مخدوش بود

* یکی دیگر از دلایل پایین بودن مشارکت در انتخابات، عوامل اجرایی در برخی مناطق کشور از جمله حوزه انتخابیه خودم بود؛ به مردم خیانت کردند و رای مخدوش شد.

* در برخی حوزه‌های انتخابیه، هیات‌های اجرایی، نظارتی و بازرسی، یک‌جانبه بود و همین باعث شد انگیزه شرکت در انتخابات توسط مردم کمرنگ شود. این روند، خیانت به رهبری و نظام است. به نحوی عمل شد که انگیزه مردم برای رای دادن پایین بیاید و آن‌ها تصور کنند که رای‌شان فایده ندارد، چون قرار است در نهایت، یک فرد خاص نماینده مجلس شود.


بیشتر بخوانید: بعضی‌ها پیروزی‌شان در گرو عدم مشارکت در انتخابات است/دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان پول بازنشستگان را پرداخت نکرده اس


مجلس دوازدهم رادیکال‌تر و یکدست‌تر از مجلس یازدهم است

* مجلس یازدهم، یکدست بود، ولی مجلس دوازدهم، یکدست‌تر شد؛ افراد رادیکال‌تر، رای بیشتری آوردند و قطعاً حضور این افراد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های بی‌شمار جامعه باشد.

* امیدوارم افرادی که رای آوردند، بر مدار عقلانیت و براساس معیار‌های علمی برای  حوزه انتخابیه خود و سطح کشور تصمیم بگیرند؛ اما روندی که من تا امروز دیدم امیدوارکننده نیست و به نظر نمی‌رسد اوضاع بهتر شود.

* با تحریم‌های کشور‌های استکباری علیه ایران و نگرشی که قرار است در مجلس حاکم شود، من احساس بهتر نشدن اوضاع را دارم.

با این فرمان، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری پایین‌تر هم خواهد شد

* اولویت  کشور، کاهش مشکلات اقتصادی جامعه و اشتغال‌زایی است. قطعاً اگر دست فرمان اداره کشور، دست فرمان فعلی باشد، یقین بدانید در انتخابات ریاست‌جمهوری با افت بیشتری در مشارکت مردم روبرو خواهیم شد.

* دولت سیزدهم باید پاسخگوی عدم‌مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد. ما در مجلس یازدهم، قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کردیم و اجرای این مصوبات و ایجاد رضایت در بین مردم، کار دولت است. دولت باید درآمد‌های پیش‌بینی شده را محقق کند، ولی وقتی تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی ضعیف است و پاسخگو نیست، چه باید کرد؟ وقتی رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید می‌کنند، چه فرد و افرادی باید زمینه آن را محقق کنند؟ دولت باید با بی‌طرفی این فضا را آماده می‌کرد، اما در این امر موفق ظاهر نشد؛ این ضعف چه در بین مدیران ارشد و چه در بین مدیران میانی و حتی پایین‌تر  در استان‌ها، مشهود بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =